HTML

 

Minden nap ajándék!

Kedves Olvasó! Pár nappal ezelőtt, egy reggeli kocogás közben jött a hirtelen ötlet, hogy blogot írjak... Miért? Hogy elmeséljem, hogyan "kezdtem új életet" (ez nagyon elcsépelt kifejezés, utálom is, de nem tudok jobbat... ), milyen változásokon mentem keresztül az utóbbi években, hogy kezdtem újra kerékpározni, futni, mindezt egyedül, két gyerek mellett és 6 db csavarral a gerincemben; mit kapok az élettől nap mint nap, ajándékként :-) Ezzel szeretnék másokat is arra biztatni, hogy bújjanak elő a csigaházból, ne lefelé, hanem fölfelé nézzenek, és ne csak nézzenek, hanem lássanak is!

Friss topikok

  • Tinti: Eszembe jutott valami erről, illetve két dolog is... illetve egy csomó minden, csak én nem bírok e... (2014.06.10. 11:30) Szabadság

Címkék

2015.01.25. 00:50 HBeatrix

A pillanat

A mai nap ajándékát 18 óra 48 perckor kaptam: ültem Lili szobájában az ágyon, szólt Vivalditól az F-moll hegedűverseny második tétele és azt éreztem minden porcikámmal, hogy boldog vagyok!!

Az előzmények időrendi sorrendben: reggel hétkor Milán közölte, hogy kialudta magát, tehát biztos én is, úgyhogy legyek szíves felkelni. Nem mondtam ki, amit elsőre gondoltam, abban maradtunk, hogy én még aludnék, ő meg olvasson, fociskártyázzon. Valamikor ezután Lili is megjelen az ágyamban már bekapcsolt beszélőkével, hamar feladtam és engedtem őket tévézni, én meg fél kilencig szenderegtem.

Novemberben költöztünk ugye ebbe a házba és rögtön azután fel is pörgött az életünk, így még voltak dobozok, amik nem kerültek kipakolásra, ennek a helyzetnek akartunk ezen a hétvégén véget vetni és reményeim szerint holnap estére sikerül is! Lili már reggeli után nekiállt pakolászni, Milán meg tanulni, mivel ő délután az unokatesójához ment ottalvós buliba, ennek előfeltétele volt, hogy addigra meglegyen a lecke. Én meg elkezdtem ebédet főzni, közben persze ment a mosás, tettem-vettem, de mindent olyan nyugiban, mindig így kellene!! Milánnak azért sikerült a zen állapotából kibillentenie a helyesírásával, illetve annak hiányával, ami rendszerint a kapkodásból és a nem odafigyelésből adódik... Simán képes egymást követő napokon egyes és ötös tollbamondást írni, agyrém...  

Kettő körül megebédeltünk, Lili nagyon belejött a rámolásba, elkezdte átrendezni a szobáját. Tegnap vettem neki egy Violetta-s falinaptárat, ma lelkesen beleírta a családtagok szülinapját, névnapokat, farsangot, szüneteket és a mai naphoz odabiggyesztette, hogy Anyás nap :-) Kérdeztem, mit szeretne csinálni, miután lepasszoljuk a családunk jelenlegi egyetlen férfitagját; menjünk-e moziba vagy valami egyéb csajos programra, de már neki is tele van a hócipője a pörgéssel, úgyhogy azt kérte, hogy maradjunk itthon, nézzünk egy filmet pattogatott kukoricát majszolva és hogy hadd aludjon velem :-) Milán nagyjából végzett a tanulással, úgyhogy négykor átvittem őt Nikoszhoz, Lilivel meg elmentünk megvenni a Vukot, az lesz a kötelező olvasmány második félévben. Miután hazahoztuk Vukot, kiteregettem az x. mosást majd nekiálltunk előszedni a könyves dobozokat, előkerült pl. a Sehányéves kislány, Pöttyös könyvek, különböző sorozatok: egész pici korukban elkezdtem gyűjteni nekik a könyveket, internet ide vagy oda, ebben igen maradi vagyok, imádom a könyvek illatát, tapintását és ezt szerettem volna átadni nekik is.

Kezünkbe akadt a Kossuth Kiadó Világhíres zeneszerzők sorozata, ami 20 kötetből áll, mindegyik egy adott zeneszerző életútját, jelentősebb műveinek leírását, a kor jellemzőit tartalmazza, plusz egy cd-t. 

A takarítás, pakolás egyébként is zenei aláfestés mellett zajlott, most Vivaldira esett a választásunk. Amíg Lili befejezte a szobáját, én a fürdőszobát takarítottam; mikor végeztem, leültem Lili ágyára, ő nekem háttal, a mindenféle kincsekkel telipakolt íróasztalnál ült és valami újságot nézegetett, észre sem vette, hogy bementem... néztem a már vállig érő haját, a keskeny kis hátát, ami már annyira csajos!, hallgattam a zenét és valami végtelen, békés boldogságot éreztem, és hálát, hogy mindezt megélhetem!! 

Kicsit később belelapoztam a Vivaldis könyvbe és a következőt olvastam, alig hittem a szememnek! " F-moll hegedűverseny, No 4 - A tél (...) A második tétel Largo, és Vivaldi Az eső címet adta neki. A dallamok egy téli délutánt keltenek életre, amikor a kályha melegénél rendbe szedjük a házat. Eközben eső áztatja a kinti világot, amit a hegedű ihletett dallama mutat be. A szólóhegedű érdekes összhatást kelt a vonósok folytonos pizzicatójával ("pengetve")."

Mintha Vivaldi a mai napunkat írta volna le abban az alig több, mint két percben... 

178899.jpg

 

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapajandek.blog.hu/api/trackback/id/tr237106377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása